گزارش نمایشگاه آی تی بی برلین 2021
مجموعهای بزرگ از فعالان صنعت گردشگری جهان در نخستین سال همه گیری کرونا از تاریخ سهشنبه 9 لغایت جمعه 12 مارس 2021 که مصادف با 19 الی 22 اسفند 1399 شمسی است در نمایشگاه ITB Berlin 2021 گرد هم آمدند. این نمایشگاه در تالار جدید و کاملا مجازی خود در رویدادی پنج روزه تحت عنوان ITB Berlin NOW، حدود ۶۵،۷۰۰ کاربر را پذیرا بود. نمایشگاه ITB Berlin مجازی، از طریق پلتفرم ITB Berlin NOW تا سه ماه بعد از برگزاری در دسترس است.
حدود دو سوم از شرکت کنندگان (۶۴٫۵ درصد) مشارکتکنندگان غیرآلمانی بودند. شعار امسال نمایشگاه ITB Berlin «نشست دیجیتال برای صنعت سفر. هر زمان. در هر کجا»، بود.
این نمایشگاه تجاری به شرکت کنندگان امکان ملاقات مجازی منحصر به فرد در یکی از چالش برانگیزترین دهههای اخیر را داده است. ۳،۵۱۳ غرفهدار به نمایندگی از مقاصد،دفاتر و شرکت های گردشگری، هتلهای زنجیره ای و شرکتهای فناوری محور از ۱۲۰ کشور جهان برای ارائه محصولات و خدمات خود از این بستر مجازی استفاده کردند.
علاقه شدید رسانهها از این نمایشگاه مجازی بیسابقه بود. بیش از ۱۰۰۰ نماینده رسانه و وبلاگ نویس مسافرتی از ۵۴ کشور جهان به طور زنده این رویداد را پوشش دادند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان از ویژگیهای شبکه استفاده میکردند، که شامل جلسات تجاری از طریق تماسهای فردی و گروهی، چت و جستوجوی شرکای تجاری بود. آمار برنامه رویدادها به راستی که حیرتآور است. در ۲۶۵ ساعت حدود ۵۲۶۰۰ شرکتکننده را ثبت نام کرد. حدود ۷۰۰ سخنران در بیش از ۴۰۰ دور بحث مجازی شرکت داشتند، که سخنرانی ها ، مصاحبه ها و شرکت در کنفرانسهای مطبوعاتی را شامل میشد . اساتید به بهترین شکل ممکن دیدگاههای خود را در مورد رشد آینده صنعت گردشگری به بحث گذاشتند. حتی پس از اتمام رویداد ، تا ۳۱ مه ۲۰۲۱ این بستر مجازی همچنان فعال است و امکان برنامهریزیها به صورت آنلاین وجود دارد.
برای این دوره همه کاربران می توانند دسترسی خود را حتی بیشتر گسترش دهند، اطلاعات و مخاطبین مهم را پیدا کنند، با یکدیگر شبکه شوند و البته همچنان مشتاق هستند که طبق معمول سال آینده دوباره به برلین برگردند.
سال آینده ، ITB Berlin قرار است به عنوان یک رویداد حضوری از ۱۹ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در برلین برگزار شود. برگزارکنندگان نمایشگاه در نظر دارند «تجربه به دست آمده در ITB Berlin NOW را در برنامهریزی برای سال آینده در نظر بگیرند تا تلفیقی از نمایشگاه مجازی و فیزیکی را با مفهومی متفاوت به نمایش بگذارند.
جامعه تورگردانان ایران با حمایت وزارت گردشگری در این نمایشگاه شرکت نمود.با پیگیری و اقدامات انجام شده در نهایت 29 دفتر و شرکت برای حضور در نمایشگاه آنلاین ثبت نام نمودند. شایان ذکر است،از این تعداد 18 دفتر عضو جامعه تورگردانان ایران و 11 دفتر نیز غیر عضو می باشند که از این میان،18 مورد از تهران،4 مورد از شیراز،1 مورد از بم کرمان،4 مورد از اصفهان،1 مورد از همدان و 1 مورد از استان البرز هستند.
در طول نمایشگاه مجازی برلین 1380 بار از صفحه غرفه اصلی ایران بازدید به عمل آمد که تعداد 710 بار از طریق Show Floor و 670 از طرق دیگر صورت گرفته است.
-
15 اردیبهشت 1400
-
نمايشگاههاي بين المللي گردشگري
-
0
-
433