تورآشناسازي تورگردانان چيني

#

     تورآشناسازي تورگردانان چيني اجرا شد

    به منظور اجرایی نمودن تفاهم نامه گردشگری بین ایران و چین جامعه تورگردانان ايران ميزبان13  تورگردان چینی در تور آشنا سازي ایران و چین بود.در اين برنامه 13 آژانس تورگردان چینی از یکم خرداد تا روز هفتم خرداد 1390حضور يافتند. 

    گروه 22 نفره‌ خبرنگاران رسانه‌هاي چيني به همراه تورگردانان بزرگ، نمايندگان اتحاديه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي و شرکت‌هاي هلدينگ اين کشور از جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگي و تاريخي ايران بازديد کردند

    اين افراد در قالب يک گروه متشکل از 9 خبرنگار و 13 توراپراتور، نمايندگان اتحاديه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي و شرکت‌هاي هلدينگ چيني، يکم خردادماه سال جاري وارد ايران شدند و در روز دوم سفرشان به کشورمان از جاذبه‌هاي پايتخت، شامل کاخ‌موزه سعدآباد و موزه جواهرات تهران ديدن کردندشيراز مقصد بعدي اين گروه بود که گروه دعوت شده به ايران در روز سوم اين سفر، از جاذبه‌هاي آن شامل آرامگاه حافظ، تخت‌جمشيد، پاسارگاد و نقش‌رستم بازديد کردندروز چهارم سفر نيز به بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگي و تاريخي استان يزد اختصاص داشت. محله فهادان و بافت تاريخي، مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتيان از جمله مکان‌هايي بود که گروه خبرنگاران و توراپراتورهاي چيني به بازديد از آنها رفتندبازديد از جاذبه‌هاي اصفهان شامل مسجد امام، مسجد شيخ لطف ا...، عالي‌قاپو، کليساي وانک، چهلستون و سي و سه پل و حرکت به سمت کمپ کويري متين‌آباد و اقامت در اين مکان از برنامه‌هايي بود که در روز پنجم سفر به اجرا درآمدروستاي زيبا و تاريخي ابيانه، باغ فين کاشان، خانه تاريخي طباطبايي‌ها و نطنز شهرها و مکان‌هاي تاريخي و گردشگري ديگري بودند که در روز ششم ميزبان گروه ياد شده بودندهمزمان با روز پاياني اين سفر نيز گروه خبرنگاران چيني با معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديدار کردند و اعضاي گروه مديران دفاتر خدمات مسافرتي و شرکت‌هاي هلدينگ چين نيز در قالب کارگاه بازاریابی با اعضاي جامعه تورگردانان ايران به مذاکره و تبادل نظر پرداختند

    کارگاه بازاریابی تخصصی گردشگری ایران و چین

    کارگاه بازاریابی شامل مجموعه فعالیت هایی است که می بایست صورت پذیرد تا میهمانان خارجی همایش که عمدتا نمایندگان آژانس های توریست فرست چینی و نمایندگان آزانس های تورآور ایران را شامل می شدند به منظور بررسی ،گفتگو،تبادل نظر ومعرفی محصولات طرف ایرانی و علائق طرف خارجی گرد هم آیند.اقدامات لازم برای برگزاری کارگاه ازقرار زیر بودند:

    1-تشکیل جلسات با اعضای جامعه و اخذ پیشنهادات سایر آژانس ها ی تهران و شهرستان ها و جمعبندی نتیجه گفتگوها و تبادل نظر ها برای برگزاری مطلوب کارگاه

    2-اطلاع رسانی به طرف های چینی و داخلی و تبیین اهداف و شیوه اجرایی کارگاه

    3- بازدید و تعیین فضا،طراحی و چیدمان کارگاه در سالن هتل لاله

    4-الزام به رعایت اصل برابری همگانی برای طرفین در طول برگزاری با ایجاد شرایط استقرار یکسان

    5-جمعبندی در کوتاهترین زمان ممکن

    6-ختم به موقع کارگاه

    7-پذیرایی(تنفس – ناهار)

    8- اختصاص فضا برای VIP و مطبوعات و انجام مصاحبه های مطبوعاتی

    جدول زیر نشان دهنده آژانسها ی داخلی شرکت کننده در کارگاه بازاریابی است:

    ردیف

    نام

    1

    پاسارگاد تورز

    2

    ایران دوستان تورز

    3

    ارفع

    4

    آریا پونل تور و تراول

    5

    ژورک سعادت

    6

    درنا گشت

    7

    پردیسان

     

    حضور نمایندگان رسانه های جمعی داخلی و چینی و دفاتر اطلاع رسانی

     

    در اين تور آشناسازي از نمايندگان رسانه هاي جمعي چینی كه در توسعه گردشكري و انعكاس تحولات كمي و كيفي آن فعاليت مي كنند دعوت به عمل آورديم تا به همراه همتایان ایرانی شان قصد اين تور را كه نشان دادن عزم ما براي توسعه گردشگر ي بین ایران و چین است را اطلاعرساني نمايند.

  • # 20 اسفند 1395
  • # تورهاي آشناسازي
  • # 628